27 stycznia 2013

Kalinka, kalinka...

... czyli rosyjskie nabytki, częściowo ze sklepu kalina-sklep.pl, a częściowo kupione stacjonarnie u przemiłej pani Krystyny ze sklepiku zielarskiego we wrocławskiej Hali Targowej. 
Czym mnie skusiły? Deklaracją naturalnych składów oraz skutecznością poświadczoną dobrymi recenzjami na blogach (:


Zdecydowałam się na produkty o różnym przeznaczeniu i muszę powiedzieć, że jak na razie o wszystkich mam dobre zdanie. Zobaczymy, co będzie dalej, ale póki co wrażenia są pozytywne i nie zanosi się na to, żeby miały ulec drastycznej zmianie. 
Co więc wpadło do mojej kosmetyczki?

Produkty do włosów:


1. Baikal Herbals – balsam wzmacniający przeciw wypadaniu włosów
 Odżywka zawiera m.in: olej z cykorii (działanie oczyszczające, łagodzące i przeciwłupieżowe) i z nasion czarnej porzeczki (działanie łagodzące skórę i wzmacniające włosy) oraz ekstrakty z pięciornika srebrnego (działanie łagodzące, tonizujące), patrinii sybirskiej (działanie wygładzające i zmiękczające) i z żeń-szenia (działanie stymulujące porost, wzmacniające włosy).
Po pierwszym użyciu nie mogę powiedzieć nic ponad to, że krzywdy mi nie zrobiła, a włosy były po niej miękkie, gładkie i błyszczące. Testy w toku (:

2. Receptury babuszki Agafii - łopianowa maska wzmacniająca do włosów
Zawarty w tym produkcie olej łopianowy ma działanie regenerujące i wzmacniające, a otręby owsiane odżywiają włosy i nadają im elastyczność. 
Maska zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Włosy po jej użyciu były gładkie, sypkie, a także dłużej zachowywały świeżość.

Pielęgnacja twarzy:


1. Receptury babuszki Agafii - organiczny krem na noc, zatrzymanie młodości (-35)
Krem zachęcił mnie działaniem przeciwstarzeniowym i deklaracją, że 98% składa się ze składników roślinnego pochodzenia. Znajdziemy w nim m.in. białą dziką różę (działanie stymulujące procesy odnowy komórek skóry, duża zawartość witaminy C), arktyczną malinę moroszka (działanie wygładzające), korkowiec amurski (działanie tonizujące i ujędrniające), niebieską malwę i arcydzięgiel (działanie zmiękczające) oraz olej z pestek białej porzeczki (działanie przeciwzapalne), a także witaminy C, F, B8, P.
Moja twarz już zdążyła go polubić - budzę się z jednolitą, miękką i promienną cerą (:

2. Baikal Herbals - matujący krem na dzień do cery tłustej
Krem zawiera jaśmin (właściwości tonizujące, zwężające pory), macierzankę (reguluje wydzielanie sebum) i tarczycę bajkalską (działanie łagodzące). Póki co leży w szufladzie nieotwarty i czeka, aż Loreal Nutri Gold ustąpi mu pola (:

3. Baikal Herbals - kolagenowe serum pod oczy
Tu mamy: roślinny kolagen (przywraca skórze elastyczność, wygładza zmarszczki), niebieski len (łagodzi i nawilża), lilię daurską (tonizuje skórę), organiczny ekstrakt z aloesu (dobroczynne działanie aloesu chyba nie trzeba doprecyzowania) i organiczny olej z szałwii (poprawia proces odbudowy kolagenu).
Używam w duecie z kremem na noc i czekam na efekty (:

Coś dla dłoni:


Planeta Organica - kremy do rąk, z masłem shea i z toskańską oliwą
Z shea dla mnie, z oliwą - dla mamy. Oba wykazują bardzo dobre właściwości pielęgnacyjne. Wchłaniają się ekspresowo, nawilżają i wygładzają natychmiastowo i długotrwale.


Jestem bardzo zadowolona z zakupów, choć trochę mniej z obsługi sklepu Kalina, w którym zamówiłam kremy do twarzy i rąk. Wybrałam opcję paczki pocztowej, tymczasem kosmetyki przyszły w zwykłej kopercie bąbelkowej, nie zabezpieczone w żaden dodatkowy sposób, co poskutkowało pogiętymi kartonikami i zniszczonym zamknięciem oliwkowego kremu do rąk... Całe szczęście, że nic poważniejszego się nie stało.

4 komentarze:

  1. niech Ci te wszystkie skarby dobrze służą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem tego serum pod oczy. Zainteresowały mnie kremy do rąk, może skuszę się na nie przy następnym zamówieniu.

    OdpowiedzUsuń

Spam zjedzą ryby.